• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Brownberry (Sanalbaharat)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Karanfil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Monteblanco Nectar Citrilus​

Paket başı wush wushta da benzer durum olan aşşırı fermente olma durumu yapaylıkla beni ittiği halden kırkıncı günlere doğru çok değişti. Comandante 26 klik gibi biraz kalına gidip yarı perkolasyon yarı daldırmayla ilerlediğim coffee chronicler'ın hario switch tarifiyle değiştirdiğim tek şey vanayı açma zamanı oldu. 02:30 da vanayı açtım ve 03:00 gibi tamamlanan demleme adeta dize getirdi ağır işlenmiş karpuzu. Bundan sonra başlarda fazla funky gelen bu tür çekirdeklere ilk çözümüm bu olacak . Yeşil çekirdek haliyle fiyatını zaten hak ediyordu fakat fermenteliğini göz ardı etmemek gerek alırken.
 
Ben beğendim şimdilik. Espresso sonucu yazarım.
Yirgacheffe GR1 "light" versyonu espresso olarak çok beğendim. Meyvemsi tadı neredeyse kaybolup, yumuşak sütlü türk kahvesine benzettim. Çok tatlı. Asiditesi düşük. (Flair Pro, K-max, Hayat su, 91 derece, 1:2,5)
 
Panama los naranjos natural görece biraz koyu kavrum gelince bir çözüm aradım. Japonların osmatik akışla demlemesinde çözüm buldum sanırım. 1:13 oranla 30-35 klik comandante 80-85 derece sıcaklıkta normal bloom yapıyorum sonra toplam suyun üçte birine gelene kadar oluşan kubbeleşmeyi bozmamaya özen göstererek ortadan pek ayrılmadan döküşe devam ediyorum sonrasında yine çok küçük bir madeni para şeklinde yuvarlak çizerek demlemeyi bitiriyorum sonuç şaşırtıcı geldi. Biraz orandan dolayı çekirdek harcaması fazla oluyor ancak sanalbaharat fiyatlandırması da oradan çok cep yormuyor.
 
Sidamo GR2 açık kavrumlara kapatıldığı için yorumlardan sonra kiloluk Yirgacheffe GR1 aldım. Henüz degassing'i tamamlanmamış ancak damakta yoğun bir kuruluk bırakıyor. Kavrum da görsel olarak çok tutarlı gelmedi. Bugüne kadar Sanalbaharat çekirdekleri için Sarıkız su kullanıyordum ancak bu kahve özelinde başka sular denemem gerekiyor sanırım. Yirgacheffe için su önerisi olan var mı?
 
Yeni Yirgacheffe beğendim. Düz değil biraz aroma biraz meyvemsi. Sanal baharatta genelde Etiyopya gr1 leri denerim şimdiye kadar 2 Etiyopya için standardın üstü diyebilirim. Ben olsam 85 86 arası verirdim :) aeropress te en güzel sonucu aldım. Öğütülmüş koku çok güzel.
 
Yeni Yirgacheffe beğendim. Düz değil biraz aroma biraz meyvemsi. Sanal baharatta genelde Etiyopya gr1 leri denerim şimdiye kadar 2 Etiyopya için standardın üstü diyebilirim. Ben olsam 85 86 arası verirdim :) aeropress te en güzel sonucu aldım. Öğütülmüş koku çok güzel.
selamlar. ben de filtre kahve makinesinde sabah kahvesi için düşünüyorum almayı, siz hangi kavrumu aldınız? elim önceki tecrübelerimden direkt açık kavruma gitti ama emin olamadım.
 
Malum kahveden 1 kilo aldım. Niyetim hiç sıcak demlemek değil. Cold brew odaklı aldım bakalım nasıl olacak.
Şu an içerken aklıma geldi güncellemek istedim bu kahve cold brew kahvesi. Her türlü oluyor. Meyve suyu gibi. Çok kahve sevmeyenler bile seviyor. 2-3 günden sonra sıkılırım sanmıştım ama 1 kilo daha aldım. Stok varsa bu yaz burdan devam edecek gibiyim.
 
Şu an içerken aklıma geldi güncellemek istedim bu kahve cold brew kahvesi. Her türlü oluyor. Meyve suyu gibi. Çok kahve sevmeyenler bile seviyor. 2-3 günden sonra sıkılırım sanmıştım ama 1 kilo daha aldım. Stok varsa bu yaz burdan devam edecek gibiyim.
Ben de bi 1250gram daha aldım ilk aldığım 250 yi çok beğenince fakat ilki gibi yoğun değildi bu çok uzaktan bir akrabası gibiydi kahve değişim için yazacağım bakalım
 
Etiyopya Yirgacheffe Gr1 Natural (açık kavrum) için v60 reçetesi önerebilecek olan var mı? Bir de kaç gün degass yeterli olur acaba?
v60'ta henüz yeni sayılırım damak tadıma uydurmak için uğraştırıcı bi çekirdek oldu ama çok sabredemeden 2. haftada denemeye başladım. belki biraz daha beklemeliydim emin değilim. 17 gram kahve 1:16,6 oran 94 derece 50 gr su ile 40 sn blooming devamında her döküşten sonra 10 saniye bekleyerek 150 230 ve 283 gr tamamlayacak şekilde 4 parça döküş yaptım. toplam süre 3.20 civarında olursa oldukça keyifli oluyor. bloomingte veya sonda karıştırma yapmadım ajitasyonu düşük tuttum, suyu mümkün olduğunca yavaş şekilde kenarlara değdirmeden döktüm.
 
v60'ta henüz yeni sayılırım damak tadıma uydurmak için uğraştırıcı bi çekirdek oldu ama çok sabredemeden 2. haftada denemeye başladım. belki biraz daha beklemeliydim emin değilim. 17 gram kahve 1:16,6 oran 94 derece 50 gr su ile 40 sn blooming devamında her döküşten sonra 10 saniye bekleyerek 150 230 ve 283 gr tamamlayacak şekilde 4 parça döküş yaptım. toplam süre 3.20 civarında olursa oldukça keyifli oluyor. bloomingte veya sonda karıştırma yapmadım ajitasyonu düşük tuttum, suyu mümkün olduğunca yavaş şekilde kenarlara değdirmeden döktüm.
Teşekkürler, not aldım. Ben de v60 ta yeniyim. Dün (çekirdeğin 7. günü, biraz erken olduğunun farkındaydım) denemek istedim. 15gr kahve 90° su 60ml blooming 40sn sonrası 60ml 3 parça döküş yaptım fakat süre çok uzun oldu (4.30dk) muhtemelen öğütüm kaynaklı. Daha kalın deneyeceğim. Kahvede bir kötü tat, acılık ya da belirgin bir asidite yoktu fakat herhangi bir tadım notası da alamadım.
 
Etiyopya Yirgacheffe Gr1 Natural (açık kavrum) için v60 reçetesi önerebilecek olan var mı? Bir de kaç gün degass yeterli olur acaba?
Merhaba, ben geçen gün 1:16 buzdağı, 90 derece, 1Zpresso Qair de 15 klick (cmd yaklaşık 18 klick), cafec tr4 kağıt ile 2,45 de bitirdim. Çok güzel aromalı bir kahve aldım. Ayrıca genel olarak Hario kağıt ile kullanırsam genelde 3-4 click artırmam gerekiyor.
 
Merhaba, ben geçen gün 1:16 buzdağı, 90 derece, 1Zpresso Qair de 15 klick (cmd yaklaşık 18 klick), cafec tr4 kağıt ile 2,45 de bitirdim. Çok güzel aromalı bir kahve aldım. Ayrıca genel olarak Hario kağıt ile kullanırsam genelde 3-4 click artırmam gerekiyor.
Teşekkürler, kaçıncı gün demlemiştiniz acaba? Bir de ne şekilde döküş yaptınız?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst