• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Brownberry (Sanalbaharat)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Karanfil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Etiyopya Yirgacheffe Gr1 açık kavrum, 25. gününde 4 farklı yöntemle sıcak su tadı dışında herhangi bir tat alamadım.
Bu kahveyi çözdürmek çok zor. Daha ince kavrumlara ve tek döküşe gidin. Gerekirse süreyi 3 dk üzerine çıkarmanızı tavsiye ederim.
 
Etiyopya Yirgacheffe Gr1 açık kavrum, 25. gününde 4 farklı yöntemle sıcak su tadı dışında herhangi bir tat alamadım.
Ben işyerinde toplu demleme yaparken kullanıyordum ve parametrelere çok dikkat etmeden demliyordum. Kayın Su kullanıyorum. çiçeksi koku ve turunçgil aroması hissedilir şekilde alınıyordu. Ama çok su tutan bir çekirdek, akış sonralara doğru iyice yavaşlıyor.
 
Bu kahveyi çözdürmek çok zor. Daha ince kavrumlara ve tek döküşe gidin. Gerekirse süreyi 3 dk üzerine çıkarmanızı tavsiye ederim.
Maalesef en incede, yüksek sıcaklıkta dahi en fazla alabildiğim biraz acılık ve gerilerden gelen kabak çekirdeğini andıran çiğ bir tat oldu. Belki bu parti şansıma böyleydi bilmiyorum, açık kavrum maceram kötü bitti.
 
Brezilya'dan daha ümitliydim ama Panama kokuda görece daha iyiydi bardakta da öyle oldu ama yine de yoklukta gider gibi :D
 

Ekli dosyalar

  • b6a14c31-62c9-4dd4-8c0f-a4cdb635deb6.jpeg
    b6a14c31-62c9-4dd4-8c0f-a4cdb635deb6.jpeg
    140.6 KB · Görüntüleme: 71
  • dad6ceee-e9e6-40f8-9ab3-cc4fe490c431.jpeg
    dad6ceee-e9e6-40f8-9ab3-cc4fe490c431.jpeg
    167.7 KB · Görüntüleme: 71
Etiyopya Yirgacheffe Gr1 açık kavrum, 25. gününde 4 farklı yöntemle sıcak su tadı dışında herhangi bir tat alamadım.
10.06 tarihli açık kavrumu şimdi Clever'da demledim. 20/320, 5 dk bekleme, 1 dk akış, orta-kalın (Mavo 10.0) öğütüm. Aşırı tatlımsı ve aromatik, limonlu karışık meyve hoşafı gibi bir kahve oldu.
Bu kahve gerçekten açık kavrum, v60'da 2-3 dk aralığında standart bir demlemeyle iyi sonuç almak imkansız gibi. V60 yapılacaksa da uzun süreli bir akışla güzel oluyor, kahve açık kavrum olduğu için bitter bir tad olmuyor.
 
Yeni brezilya seçkileri hakkındaki fikirleriniz neler acaba? Şu dönemde fiyat/performansa gitmem gerekli de.
 
Yeni brezilya seçkileri hakkındaki fikirleriniz neler acaba? Şu dönemde fiyat/performansa gitmem gerekli de.
Üçünü de denemek için aldım, yaklaşık bir ay oldu. Ara ara demleyip öne çıkan kahveyi arıyordum, bu soru üzerine üçünü de demleyip kendi sıralamama yer vermek istedim. Varyeteleri farklı olsa da, kahvelerin bölge ve işleme metodları aynı. Tadımda birbirlerine yakın yerlerde dolanıyorlar. Bence bir numara Arara Azul; tadım notlarında belirtilenlerin hepsi bir ölçüde hissediliyor. Oldukça meyvemsi. Sadece gövde geride. İki numara sabia; bunda da meyvemsi tadım notları belirgin bir şekilde var sadece gövde bir tık önde. Bir ve iki numara isteğe göre birbirleri yerine tercih edilebilirler. Üç numara beija; ilk ikisi daha meyvemsi diye bunu üç numaraya ekledim. Yoksa yine tadım notlarında belirtilen baharatlı aroma, vanilya ve belirgin bir tereyağlı gövde tadı hissediliyor.
 
Ek bir not: Sabia'da özellikle kahve soğuduktan sonra belirgin bir turunç asiditesi hissediliyor, sevmeyen için rahatsız edici olabilir.
Arara Azul oldukça berrak. Şurubumsu.
Yeni sıralama: Arara Azul, Beija, Sabia
 
Son düzenleme:
O efsane olan Las Flores tekrar stoklara girdi diye akşam saatlerinde mail atmışlar, girip baktığımda tükenmiş gözüküyor. Hemen bitirdiler mi yani? 😢
Bu arada Yirgacheffe Gr1 Natural Açık Kavrum almıştım 1kg, gerçekten harika bir kahveymiş. 20 gün degass sonrasında yarısını içip diğer yarısını da 18 gr. lık paketler halinde vakumlayarak buzluğa atmıştım, her akşam bir paketi buzluktan çıkarıp hemen öğütüm demliyorum, kahve çok iyi gerçekten. Tavsiye ederim.
 
Las Flores tekrar stoklara girdi diye akşam saatlerinde mail atmışlar.

O Las Flores'i hatırlayan var mı, hangi işlem görmüştü? Yenisi "semi-washed" yazıyor. Eskisi thermal shok'tu sanırım (yani son aşamada sıcak sudan soğuk suya).

Thermal shok de var yenisinde.

1. ADIM: EN OLGUN KİRAZLARIN ELLE SEÇİMİ

2. ADIM: KİRAZLARIN SUYA DÖKÜLMESİ VE YÜZENLERİNİN (FLOATER) ALINMASI İLE YOĞUNLUK SEÇİMİ

3. ADIM. KONTROLLÜ SICAKLIKTA 36 SAAT SÜREKLİ KAPALI PLASTİK TORBADA ANAEROBİK İŞLEM

4. ADIM. KİRAZLAR ISLAK DEĞİRMENE VERİLİR, 6 SAAT OKSİTLENMEYE BIRAKILIR.

5. ADIM. KAHVE, 36 SAAT SÜREYLE, HASAT ŞARTIYLA KAPALI TANKLARDA KENDİ MÜSİLAJI İLE YENİDEN FERMENTE EDİLİR (İKİNCİ ANAEROBİK İŞLEM)

7. ADIM. ÇEKİRDEKLER, MÜSİLAJIN GİDERİLMESİ İÇİN SICAK SU İLE, SONRA FERMANTASYON SÜRECİNİ DURDURMAK İÇİN SOĞUK SU İLE YIKANIR (TERMAL ŞOK)

8. ADIM. ÇEKİRDEKLER HAVA DURUMUNA GÖRE GÜN KURUTULMAYA ALINIR.


Galiba 4. etaba kadar natürel sonra washed oluyor
 
O Las Flores'i hatırlayan var mı, hangi işlem görmüştü? Yenisi "semi-washed" yazıyor. Eskisi thermal shok'tu sanırım (yani son aşamada sıcak sudan soğuk suya).

Thermal shok de var yenisinde.




Galiba 4. etaba kadar natürel sonra washed oluyor
Zamanında instagram'a şöyle bir not düşmüşler;
Colombia Las Flores Red Bourbon Washed Thermal Shock (40 Hours Fermentation in 26C) , farmer @nestornefferlasso 🇨🇴
Cupping notes: Caramel, Tangerine, Blossoms, Vanilla, Maple

 
La Reserva Caturra Chiroso eklemişler. Başka ilginç bir şeyleri varsa bir şans daha vermek için almayı planlıyorum. Tavsiyeniz var mı?
 
La Reserva Caturra Chiroso eklemişler. Başka ilginç bir şeyleri varsa bir şans daha vermek için almayı planlıyorum. Tavsiyeniz var mı?
Mevcut seçkideki brezilyaları aldım ancak henüz degass sürecindeler. Monteblanco geisha veya yigraffe light roast tavsiye ederim. Günlük içimde hafif, floral damağı yormayan kahveler her ikisi de
 
O efsane olan Las Flores tekrar stoklara girdi diye akşam saatlerinde mail atmışlar, girip baktığımda tükenmiş gözüküyor. Hemen bitirdiler mi yani? 😢
Bu arada Yirgacheffe Gr1 Natural Açık Kavrum almıştım 1kg, gerçekten harika bir kahveymiş. 20 gün degass sonrasında yarısını içip diğer yarısını da 18 gr. lık paketler halinde vakumlayarak buzluğa atmıştım, her akşam bir paketi buzluktan çıkarıp hemen öğütüm demliyorum, kahve çok iyi gerçekten. Tavsiye ederim.
Sanalbaharat'a eklenip ardından tükenen stoğu sordum. Cevap şöyle: "Las Flores için alım sürecimiz gerçekleşti, farklı bir planlama yapılmazsa gümrük süreçlerinin sonlanmasının ardından üretim ve satışlara başlanacak. Site üzerinde ürüne ait güncelleştirmeler yapıldığı için deneme olarak stok eklendi, bilgilendirme maili bu yüzden düştü muhtemelen, takipte kalabilirsiniz."
 
Sanalbaharat'a eklenip ardından tükenen stoğu sordum. Cevap şöyle: "Las Flores için alım sürecimiz gerçekleşti, farklı bir planlama yapılmazsa gümrük süreçlerinin sonlanmasının ardından üretim ve satışlara başlanacak. Site üzerinde ürüne ait güncelleştirmeler yapıldığı için deneme olarak stok eklendi, bilgilendirme maili bu yüzden düştü muhtemelen, takipte kalabilirsiniz."
Bir günde hallettiller maşallah, gürmük, kavurma profili, vs. !

Stoğa girmiş. Natürel versiyonu de var. Baya merak ettim.
 
artık böyle gerilla işleri desteklemeye karar verdim. Epi topu kahve kavuran bir takım adamın (hepsi değil, çok düzgünler var aralarında onları tenzih ederim) kraliyet ailesi üyesiymiş gibi takılıp dandik kahveleri 3 katı fiyata itelemesine karşıyım kardeşim. Müşterisini anlayan, kendisi de müşteri olan, gelişime açık, dengeli fiyat poliitikası güden, iletişimi kuvvetli her kavurucuyu bundan sonra destekleyeceğim.
Gerisi, kapkara liste.
 
Bana filtre kahve için buradan çekirdek önerir misiniz? Çok funky olmayan 2 çeşit arıyorum yeni sayılırım.
 
Geri
Üst