• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Hızlı Soru-Cevap-Sonsuz Muhabbet başlığı

degassın şehir efsanesi olduğunu düşünenlerdenim. sadece bir kere kafein kültür'ün bir çekirdeğinde gaz çıkışından dolayı paket balon gibi şişmişti. sonraki aldığım onlarca kahvenin hiç birinde böyle bir şişme yoktu. muhtelen aldığım tek taze kavrum çekirdek oydu.
degass kesinlikle bir şehir efsanesi değil özellikle espressoda degasslenmemiş çok taze çekirdeklerin oluşturduğu fazla crema sıkıntı yaratabiliyor ve degasslendikden sonra öğütüm reçetesi bile değişebiliyor.
 
1 kg espresso için kahve satın almıştım. Degass süresi beklemeden paketi açıp espresso olarak tüketmeye başladım. ilk açtığımda da ve paket bittiğinde de ne öğütüm ayarında ne de krema oranında bir değişiklik olmadı.
 
Geçen hafta bana Ankaradan bir yakınım çekirdek kahve getirdi. Pakete baktığımda degassing için bir çıkış aparatı yoktu. Barista arkadaşı merak edip aradım. O da kahveyi küçük paketlere koyup bu süreci ağzı hafif açık bırakarak tamamladığını ve sonra kapattığını söyledi. Böyle bir bilgi var mı ?
İdeal bir yöntem değil. Yerinde olsam kahvenin oksijenle temasını olabildiğince azaltmak için elimdeki eski bir valfli pakete aktarır, elimde yoksa cam kavanozda güneş almayan bir yerde saklardım.
 
1 kg espresso için kahve satın almıştım. Degass süresi beklemeden paketi açıp espresso olarak tüketmeye başladım. ilk açtığımda da ve paket bittiğinde de ne öğütüm ayarında ne de krema oranında bir değişiklik olmadı.
Taze kavrulmuş değilse zaten degass olmaz. Genel olarak kalitesi düşük çekirdeklerde degass görmedim hiç.
 
Hocam toplu alımda aldığım bir çekirdekti. Herhalde o kadar eski kavrum elinde bulunduramaz firma. Çünkü bir kere yer açısından sıkıntı olur. Başından sonuna kadar aynı krema ve aynı öğütme derecesi olması bayat olduğunu yüzde yüz kanıtlamaz. Bu firmayı da karalamak olur. Ki aldığım çekirdek elime geçtiğinde henüz 5 gün olmuştu kavrulalı. Mesela bazı firmalar degass sürecinin ya da uzun süreli degass sürecinin de bilimsel bir gerçekliği olmadığını savunuyor ki bu firmalarda öyle sıradan firmalar değil
 
Üst parçayla ana aksam normal çevirdiğiniz şekilde değil, ters yöne çevirdiğinizde açılacak şekilde Q serilerinde. Biraz sıkışmış gibi duruyorsa kaymaz eldiven(mutfak eldiveni bile olur) ile gayet rahat açabilirsiniz. Hepsi yazıyo zaten kullanım kılavuzunda.
birazdan biraz daha fazla sıkışmış gibiydi kaymaz eldivenle ya da bezle vsde tutmadim garip şekilde ama ilkel yöntemlerle açmayı başardım
 
birazdan biraz daha fazla sıkışmış gibiydi kaymaz eldivenle ya da bezle vsde tutmadim garip şekilde ama ilkel yöntemlerle açmayı başardım
5 seneye yakındır serinin farklı modellerini(Air kullanmadım) kullandım, hala da kullanıyorum bi kere bile eldiven dışı bir şey gerektirecek kadar sıkışmadı. Terse çevirdiğinizde eldivenle bile açılmıyorsa ben hep dibinden değil catch cup ile birlikte çeviriyorum daha iyi kavramak için. Bu bile 3-4 kere anca yaşanmıştır. Doğru tarafa çevirdiğinizde zaten bu kadar uğraşmanıza gerek yok, bilmeden yanlış tarafa zorlarsanız daha da sıkışması muhtemel. Plastik kullanmadım gerçi bendekiler hep metal, esneme vb. gibi bi etken varsa bilemiyorum.
 
degassın şehir efsanesi olduğunu düşünenlerdenim. sadece bir kere kafein kültür'ün bir çekirdeğinde gaz çıkışından dolayı paket balon gibi şişmişti. sonraki aldığım onlarca kahvenin hiç birinde böyle bir şişme yoktu. muhtelen aldığım tek taze kavrum çekirdek oydu.
Paketin balon gibi şişmesi degass diye ama asıl sebep valf çalışmadığı için gazı paketin dışına atamaz ve şişer valf çalışıyor diye bütün sektörü taze olmayan kahveler diye değerlendirmek :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Valfin çalışma prensibini biliyor musun?
Hocam arkadaşı yanlış anladınız sanırım. Valf çalışmayınca gaz dışarı çıkmamış ve siz bunun degass kanıtı olduğunu, diğer hiç bir pakette bunu görmediğinizi bu yüzden de şişme olmamış diğer kahve paketi içindeki kahveleri bayat olarak nitelendirmenizi eleştiriyor. Zaten valfin çalışma mantığı basit, dışarıdan hava girmez ama dışarıya hava çıkar. Yani sizin şişen o paketinizde valf çalışmıyor.

degassın şehir efsanesi olduğunu düşünenlerdenim. sadece bir kere kafein kültür'ün bir çekirdeğinde gaz çıkışından dolayı paket balon gibi şişmişti. sonraki aldığım onlarca kahvenin hiç birinde böyle bir şişme yoktu. muhtelen aldığım tek taze kavrum çekirdek oydu.
 
valf belli basınca ulaşmadan içindeki gazı dışarı vermez. deneyebilirsiniz. boş valfli bir paketi kenarından şişirip kapatın.gaz içinde kaldığını göreceksiniz.uzun süre şişkin halde kalacaktır. eğer sıkıştırısanız basınç artarsa valf açılır gaz dışarı çıkar. valfin amacı ambalajın patlamasını engelemek .dolasıyla eğer gaz salınımı varsa paket şişer. belli basınca gelice valf açılır ve gaz çıkışı olur. bu durumda eğer gaz salımı varsa bu gaz nerde ? oysaki paketler şişmeden günlerce öyle duruyor. dediğim sadece bir iki pakette bu şişmeyi gözlemledim. ya degas bir şehir efanesi yada bu çekirdekler daha önce kavruldu ve gaz salınım süreci bitmiştir. varsa başka ihtimal varsa dinlemek isterim.

yeni gelen çekirdeği valfsiz bir pakete koyun bakalım. eğer gaz salınımı varsa o paket şişer. gaz salınımı yoksa bayat demek değildir. öyle bir iddam da olmadı.

başka bir gözlem daha vereyim. yeni gelmiş çekirdeği vakumlu çekirdek saklama kabına koyduğumuzda ve vakum yaptığınızda eğer gaz salınımı varsa burdaki vakum durumu düşer ve kapak kolayca açılrdı. çünkü içerdeki basıncı giderek yükselmesi gerekirdi. ....

benim yüzden fazla paketten yaptığım gözlem bu yönde .farklı bir gözlemi veya istatistiği olan varsa dinlemek isterim....
 
Son düzenleme:
valf belli basınca ulaşmadan içindeki gazı dışarı vermez. deneyebilirsiniz. boş valfli bir paketi kenarından şişirip kapatın.gaz içinde kaldığını göreceksiniz.uzun süre şişkin halde kalacaktır. eğer sıkıştırısanız basınç artarsa valf açılır gaz dışarı çıkar. valfin amacı ambalajın patlamasını engelemek .dolasıyla eğer gaz salınımı varsa paket şişer. belli basınca gelice valf açılır ve gaz çıkışı olur. bu durumda eğer gaz salımı varsa bu gaz nerde ? oysaki paketler şişmeden günlerce öyle duruyor. dediğim sadece bir iki pakette bu şişmeyi gözlemledim. ya degas bir şehir efanesi yada bu çekirdekler daha önce kavruldu ve gaz salınım süreci bitmiştir. varsa başka ihtimal varsa dinlemek isterim.

yeni gelen çekirdeği valfsiz bir pakete koyun bakalım. eğer gaz salınımı varsa o paket şişer. gaz salınımı yoksa bayat demek değildir. öyle bir iddam da olmadı.

başka bir gözlem daha vereyim. yeni gelmiş çekirdeği vakumlu çekirdek saklama kabına koyduğumuzda ve vakum yaptığınızda eğer gaz salınımı varsa burdaki vakum durumu düşer ve kapak kolayca açılrdı. çünkü içerdeki basıncı giderek yükselmesi gerekirdi. ....

benim yüzden fazla paketten yaptığım gözlem bu yönde .farklı bir gözlemi veya istatistiği olan varsa dinlemek isterim....
O zaman şöyle bir soru akla gelir. 250 gramlık bir kahve ne kadar gaz salınımı yapar? Kaç cm³? Kahve çekirdeği gaz salınımı yapmıyor ise kesin kanı bu kahvenin bayat olduğu yönünde. E o zaman burada firmalara da söz hakkı doğar ki en doğru cevabı onlar verecektir. Sizin görüşünüze göre şişmeyen paketin içindeki kahvede gaz salınımı yok demektir. @Sefer Dağ @SpadaCoffeeRoastery @meetlabcoffee @Ömer Aydın @blackeagle sizin görüşleriniz nelerdir?
 
degassın şehir efsanesi olduğunu düşünenlerdenim. sadece bir kere kafein kültür'ün bir çekirdeğinde gaz çıkışından dolayı paket balon gibi şişmişti. sonraki aldığım onlarca kahvenin hiç birinde böyle bir şişme yoktu. muhtelen aldığım tek taze kavrum çekirdek oydu.

Degass olayının şehir efsanesi olduğunu "aslında gaz çıkışı olmuyor" anlamında mı düşünüyorsunuz?

Çünkü daha 1.5 sene önce nitelikli kahveyle tanışan biri olarak hemen hemen aldığım bütün çekirdeklerde az ya da çok zamanla valfli paketin şiştiğini görüyorum. Paketi sıkınca çıkan gazı kokladığımda da kahveye göre farklı aromalar barındırsa da ortak olarak hepsinin ilk başlarda "acımtrak bir koku" (karbondioksitten sanırım) olduğu aşikar.

Bir de bu bilimsel bir gerçek zaten, yani ölçülebilir fiziksel bir realite.

Mesela Hifi hobisinde "kabloda kullanılan materyalin ya da tel sayısının vs vs duyulabilir bir etkisi var mı yok mu, varsa ne kadar?" konusu hep tartışılır çünkü ölçülebilir veriler insanların duyumlarını desteklemez ve placebo vs deyip işin içinden çıkar kablo etkisine inanmayanlar.

Ya da hem kabloda hem ses ekipmanlarında "break in" dediğimiz zamanla ses karakterinin değişmesi, oturması konusu da benzerdir. İnsanlar farkı duyduklarını söyler ama bilimsel veriler bunun sebebini (henüz) açıklayamıyor.

Kahvedeki gaz salımında böyle bir durum yok.

Ancak degass beklenmeli mi, ne kadar beklenmeli, yoksa degass devam ettikçe daha iyi anlamda mı yoksa kötü anlamda mı (mesela kahvede ilk anda alınan bazı aroma ve kokuların kaybı) değişimler oluyor konusu tartışılabilir. Çünkü ben bazı kahvelerde daha iyiye gittiğini görürken makul seviyede degass beklenince, bazı kahvelerde aynı sürede kahvenin düzleştiğine, hiçbir koku alamadığıma da şahit oluyorum. Bu da kahve türü, kavrum profili vs vs gibi etmenlerin etkisini anlatıyor. Belirli bir formülü yok yani bu işin kahveden kahveye değişik etkiler ortaya çıkıyor.
 
Kavurma işlemi, şekerleri, proteinleri ve hücre duvarlarını parçalayan piroliz ve Maillard reaksiyonlarını tetikler ve bu da CO2 ve birçok uçucu aroma bileşiği üretir.
Isı, gazların genleşmesine ve kahve çekirdeğinde mikro çatlaklar oluşmasına neden olur; soğutma ise CO2'nin çözünmüş halde kalmasına veya gözenekli matrisin içinde fiziksel olarak hapsolmasına yol açar.
Kavrulduktan sonra, kahve çekirdeği aşırı miktarda karbondioksit (CO2) ile doygun hale gelir; bu karbondioksit saatler ila haftalar içinde dışarı yayılır.
Bilim yalan söylemez.
 
gereğinden fazla abartılıyor olabilir. dediğimn gibi bu meşhur gazı yüz paketten ikisinde gözlemledim. bu paketlerde çoğunluğu buralarda adı geçen firmalar. atla deve değil. sizde evde kendi başınıza bunu gözlemleyebilirsiniz. ben genelde kahvelerin bize gelene kadar bu sürecin bitmiş olabileceğini düşünüyorum.
 
gereğinden fazla abartılıyor olabilir. dediğimn gibi bu meşhur gazı yüz paketten ikisinde gözlemledim. bu paketlerde çoğunluğu buralarda adı geçen firmalar. atla deve değil. sizde evde kendi başınıza bunu gözlemleyebilirsiniz. ben genelde kahvelerin bize gelene kadar bu sürecin bitmiş olabileceğini düşünüyorum.
Bunu aldığınız kahvelerin kavurum ve elinize ulaşma tarihlerine bakarak gözlemleyebilirsiniz aslında. Örneğin, kahveyi kavurum tarihinden 1 ay sonra aldıysanız artık pek bir gaz çıkışı olmayacaktır. Kahveyi çekirdek ya da öğütülmüş olarak almanız da durumu etkileyebilir. Ben kendi adıma bu gaz çıkışını ve valfli poşetlerin şiştiğini defalarca gözlemledim.
Bir de eğer taze kavrulmuş (1-2 günlük) çekirdek kahve alıp o gün ve bir iki hafta sonra öğüterek içmeyi denerseniz tadında çok ciddi bir fark olacaktır diye tahmin ediyorum. Elbette kavurum derecesi ve aldığınız çekirdeğin niteliği de önemli. Bir çok kahve ilk birkaç gün baskın bir bitter hatta kömürümsü tad verecektir. Çekirdekten aldığınız aromatik kokunun fincanda açılmadığını ve damağınıza yansımadığını görebilirsiniz. Zaman içerisinde bu aromalar damağınızda hissedilir hale gelecektir. Yalnız, tercih ettiğiniz kahveler İtalyan kavrumu ve robusta ağırlıklı karışımlarsa o kömür tadı hiç gitmeyebilir. Zaten yapısı itibariyle pek aromatik bir yanları kalmıyor.
Degassing süreleri çekirdek ve kavurum profiline göre değişiklik gösteriyor. Sezy coffee bazı çekirdekleri için 25 gün degassing süresi öneriyor (bazıları için 15) Genelde sirkülasyon yoğun olduğu için de dinlenmiş çekirdekleri pek bulunmuyor. O kahvelerden birini denerseniz büyük ihtimalle hem paketteki şişmeyi hem de zaman içindeki tadım farklılıklarını görebilirsiniz. Ya da Coffee Nutz elinde kavrulmuş çekirdek olsa da bir sonraki kavurum tarihi için sipariş alıyor. Bir sonraki kavrumu tercih edip, bu şekilde de taze kavrulmuş çekirdek ile dinlendikten sonraki durumları karşılaştırma imkanınız olacaktır. Şu an marka hatırlayamıyorum fakat, özellikle valfsiz paket tercih eden firmalar da var. Dolayısıyla, orada da paketi patlatacak kadar büyük bir gaz çıkışı olmuyor, fakat degassing devam ediyor.
 
Bunu aldığınız kahvelerin kavurum ve elinize ulaşma tarihlerine bakarak gözlemleyebilirsiniz aslında. Örneğin, kahveyi kavurum tarihinden 1 ay sonra aldıysanız artık pek bir gaz çıkışı olmayacaktır. Kahveyi çekirdek ya da öğütülmüş olarak almanız da durumu etkileyebilir. Ben kendi adıma bu gaz çıkışını ve valfli poşetlerin şiştiğini defalarca gözlemledim.
Bir de eğer taze kavrulmuş (1-2 günlük) çekirdek kahve alıp o gün ve bir iki hafta sonra öğüterek içmeyi denerseniz tadında çok ciddi bir fark olacaktır diye tahmin ediyorum. Elbette kavurum derecesi ve aldığınız çekirdeğin niteliği de önemli. Bir çok kahve ilk birkaç gün baskın bir bitter hatta kömürümsü tad verecektir. Çekirdekten aldığınız aromatik kokunun fincanda açılmadığını ve damağınıza yansımadığını görebilirsiniz. Zaman içerisinde bu aromalar damağınızda hissedilir hale gelecektir. Yalnız, tercih ettiğiniz kahveler İtalyan kavrumu ve robusta ağırlıklı karışımlarsa o kömür tadı hiç gitmeyebilir. Zaten yapısı itibariyle pek aromatik bir yanları kalmıyor.
Degassing süreleri çekirdek ve kavurum profiline göre değişiklik gösteriyor. Sezy coffee bazı çekirdekleri için 25 gün degassing süresi öneriyor (bazıları için 15) Genelde sirkülasyon yoğun olduğu için de dinlenmiş çekirdekleri pek bulunmuyor. O kahvelerden birini denerseniz büyük ihtimalle hem paketteki şişmeyi hem de zaman içindeki tadım farklılıklarını görebilirsiniz. Ya da Coffee Nutz elinde kavrulmuş çekirdek olsa da bir sonraki kavurum tarihi için sipariş alıyor. Bir sonraki kavrumu tercih edip, bu şekilde de taze kavrulmuş çekirdek ile dinlendikten sonraki durumları karşılaştırma imkanınız olacaktır. Şu an marka hatırlayamıyorum fakat, özellikle valfsiz paket tercih eden firmalar da var. Dolayısıyla, orada da paketi patlatacak kadar büyük bir gaz çıkışı olmuyor, fakat degassing devam ediyor.
Teşekkürler
Paketin balon gibi şişmesi degass diye ama asıl sebep valf çalışmadığı için gazı paketin dışına atamaz ve şişer valf çalışıyor diye bütün sektörü taze olmayan kahveler diye değerlendirmek :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
👍
 
Geri
Üst