• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Espresso makinesi ve öğütücü önerileri

chaosconfusion

Yeni Üye
İsim
Gökhan Gök
Daha fazla  
İsim
Gökhan Gök
Merhaba,

40bin liralık bütçem var. Acaba öğütücü ve espresso makinesi için önerileriniz nelerdir? Sage ürünlerine baktım, hoşuma giden birkaç ürün var ama seçenekler arasında kayboldum. Sizlere danışıp yol haritamı belirlemenin daha iyi olacağını düşünüyorum. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
 
Merhaba,

40bin liralık bütçem var. Acaba öğütücü ve espresso makinesi için önerileriniz nelerdir? Sage ürünlerine baktım, hoşuma giden birkaç ürün var ama seçenekler arasında kayboldum. Sizlere danışıp yol haritamı belirlemenin daha iyi olacağını düşünüyorum. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
Merhaba.Sıfır mı ikinci el mi düşünüyorsunuz?
 
Sıfır sage grubu ürünler alınır ama o rakama çıkıncada pek tavsiye edilen cihazlar değil.Daha profa giriş ürünler olabilir biraz daha rakamı artırırsanız.Profitec go yada Lelit victoria alınabilir öğütücü olarakta eureka specialita alırsanız toplam 42-43000 liraya gayet iyi memnun edici bir set yapmış olursunuz
 
Direk bu seti alırdım o bütçelere çıkacak olsaydım ekstra %5 indirim de oluyor sanırım kahvekulubune özel gel bura ile görüşebilirsiniz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7601.png
    IMG_7601.png
    133.3 KB · Görüntüleme: 101
Merhaba,

40bin liralık bütçem var. Acaba öğütücü ve espresso makinesi için önerileriniz nelerdir? Sage ürünlerine baktım, hoşuma giden birkaç ürün var ama seçenekler arasında kayboldum. Sizlere danışıp yol haritamı belirlemenin daha iyi olacağını düşünüyorum. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
Merhaba hocam, Doğukan hocamın dediğine ilave olarak şöyle bir fırsat var değerlendirmek isterseniz


Bu seti alırsanız, biraz ortadan espressoya girmiş olacaksınız, hiç tecrübeniz yoksa başta biraz uğraştıracaktır.

Ama niyetiniz çabuk espresso almak ise, Profitec, Lelit Victoria/Grace, İdose Adora alabilir daha az zamanda çabuk espresso alırsınız. Yanına İdose DF64 , Eureka Specialita/Single Dose öğütücülerden bakabilirsiniz.

Daha pratik olsun çok uğraşmak istemiyorum kompakt bir ürün olsun derseniz Sage Barista Express , dijital severim derseniz dokunmatik ekranlı modellerine bakmanızı tavsiye ederim.
 
Merhaba hocam, Doğukan hocamın dediğine ilave olarak şöyle bir fırsat var değerlendirmek isterseniz


Bu seti alırsanız, biraz ortadan espressoya girmiş olacaksınız, hiç tecrübeniz yoksa başta biraz uğraştıracaktır.

Ama niyetiniz çabuk espresso almak ise, Profitec, Lelit Victoria/Grace, İdose Adora alabilir daha az zamanda çabuk espresso alırsınız. Yanına İdose DF64 , Eureka Specialita/Single Dose öğütücülerden bakabilirsiniz.

Daha pratik olsun çok uğraşmak istemiyorum kompakt bir ürün olsun derseniz Sage Barista Express , dijital severim derseniz dokunmatik ekranlı modellerine bakmanızı tavsiye ederim.
Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim. Lelit Mara X ve idose DF64'ü bir inceleyeyim. Acaba yapabilecek miyim :)
 
veya ikinci el bianca ve df64 bakabilirsiniz kahveye en tepeden giriş yaparsınız :D
 
Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim. Lelit Mara X ve idose DF64'ü bir inceleyeyim. Acaba yapabilecek miyim :)
Selamlar, bende espressoya yeni basladim ve bu bundle’i aldim yaklasik 2 hafta once. Simdilik cok memnun oldugumu soyleyebilirim. Gelbura ekibi de hem satis hemde satis sonrasi cok yardimci oluyor. Kendilerinden farkli urunler almistim ve 2 hafta icinde iade edip bu bundle’i satin aldim, musteri memnuniyetini olabildigince onde tutmaya calisiyorlar. Imkaniniz varsa umraniyedeki showroomlarina gidip makineleri gorup kendinizde test edebilirsiniz.

Bu makineler fiyat olarak baslangic segmentinin biraz ustunde kaliyor ancak yeni baslayanlar icin bu makinelerin gayet anlasilabilir ve kolay oldugunu dusunuyorum. Butcenizin 40k oldugunu belirtmissiniz ve aradaki fark sizi cok ciddi bir sekilde zorlamiyorsa bu bundle’i kacirmayin derim. Ben kendimce buy once, cry once gibi bi mentaliteyi tercih ettim :D Daha baslangic seviyesi makinelerde 1-2 seneye insanlar upgrade etmek istiyor genelde. Bu makineler ise hem baslangic hem de tecrubeliler tarafindan keyifle kullanilabilecek makineler bence. Dolayisiyla ilerde makineleri upgrade etme isteginiz ciddi bir oranda torpulenebilir cesitli modlamalar da yaparak.

Mara X’in kullanimi gayet basit, dijital gosterge seklinde olmasada PIDsi var ve 3 farkli sicaklik secenegi ve kahve/buhar modu gibi secimler isi kolaylastiriyor. Ayrica espresso yapmakta tecrubelendikce flow control kitleri gibi cesitli modifikasyonlar yapip hem makinenizi hem kendinizi gelistirme imkaninizda var. Bu flow control kit ile Mara X’i daha ust seviye olan Bianca’msilastirabilirsiniz mesela. (Garip bir kelime oldu boyle yazinca pardon :D)

DF64 de gayet basit bir makine ozellikle elinize gelen urun hali hazirda guzel bir sekilde kalibre edildiyse. Ben ilk basta daha uygun olsun diye lelit fred tercih etmistim ama onda baya zorlandim acikcasi. Df64 te nerede nasil ciktilar aldiginizi cok rahat goruyorsunuz. Ayrica single dose olmasi cekirdek degistirme konusunda ve espresso/filtre gecisleri konusunda da gayet rahat oluyor. Bu makineyi de ayrica gelistirmek isterseniz ileride SSP burrleri alarak daha iyi sonuc alabilirsiniz. Simdiden espresso maceraniz hayirli olsun :)
 
Son düzenleme:
Bence bütçenizin 40k olması sorun yaratıyor :).

Elinizde böyle bir imkan varken giriş seviyesi ile başlamak ekonomik olarak mantıklı değil bence. Sonuçta alacağınız giriş seviyesi makineyi elden çıkarmak istediğinizde zarar ederek çıkaracaksınız. 1-2 sene kullanacak olsanız neyse de 2 ay sonra upgrade etmek istediğiniz zaman ettiğiniz zarar deneyiminizi karşılamayacaktır bence. Yani "zarar ettim ama kullandığıma sayayım" diyemeyeceksiniz. Misal bu kadar paranız olmasa, mecburen birikim yapa yapa gidecek olsanız 2 ay sonra isteseniz de upgrade yapamayacağınız için alacağınız giriş seviyesi makineyi hakkını vere vere kullanır zamanı gelince de upgrade edersiniz. Aradaki zararınız da anlamlı olur. Ama ekonomik olarak imkanınız olduğunu bildiğiniz için çok sabır göstereceğinizi sanmam. En azından çoğu insan göstermiyor :)Tabi ki bu hobiye bakış açınızın değişmeyeceği kabulüyle söylüyorum.

Diğer yandan bu işe direk en tepeden girmenin de bu açıdan riskleri var. Uzun soluklu olup olmayacağınız henüz kestiremediğiniz bir hobi için en baştan büyük yatırım yapmış oluyorsunuz. 45k verip bu seti aldınız ve 3 ay sonra ben bununla uğraşamam kardeşim, philips lattego alacağım ben diyip satmak istediniz diyelim. Bu sefer zararınız oran olarak aynı kalacak olmakla birlikte miktar olarak daha fazla olacak. Hatta ikinci el fiyatı ne olmalı başlığındaki yüzde 50'ci arkadaşlara denk gelirseniz zararınız daha da fazla olur:)

Araba kullanmayı nasıl ki kötü arabada öğrenip sonra upgrade ettiysek bu mevzuda da aynı adımları takip etmemiz gerektiğiniz hissediyorum ama tamamen his. Mantıklı olduğunu iddia etmiyorum. Misal Ali Koç da araba kullanmayı Clio ile mi öğrenmiştir, sanmam:). Dolayısıyla imkanlar dahilinde herkesin doğrusu farklı olabilir.


Not: Bu arada set için yapacağınız harcamanın sadece değirmen ve makine ile sınırlı olmayabileceğini akılda bulundurmakta fayda var. Makineyi aldıktan sonra çok geçmeden precision sepet, shower screen,basınçlı tamper vs bakmaya başlarsınız :D
 
Selamlar, bende espressoya yeni basladim ve bu bundle’i aldim yaklasik 2 hafta once. Simdilik cok memnun oldugumu soyleyebilirim. Gelbura ekibi de hem satis hemde satis sonrasi cok yardimci oluyor. Kendilerinden farkli urunler almistim ve 2 hafta icinde iade edip bu bundle’i satin aldim, musteri memnuniyetini olabildigince onde tutmaya calisiyorlar. Imkaniniz varsa umraniyedeki showroomlarina gidip makineleri gorup kendinizde test edebilirsiniz.

Bu makineler fiyat olarak baslangic segmentinin biraz ustunde kaliyor ancak yeni baslayanlar icin bu makinelerin gayet anlasilabilir ve kolay oldugunu dusunuyorum. Butcenizin 40k oldugunu belirtmissiniz ve aradaki fark sizi cok ciddi bir sekilde zorlamiyorsa bu bundle’i kacirmayin derim. Ben kendimce buy once, cry once gibi bi mentaliteyi tercih ettim :D Daha baslangic seviyesi makinelerde 1-2 seneye insanlar upgrade etmek istiyor genelde. Bu makineler ise hem baslangic hem de tecrubeliler tarafindan keyifle kullanilabilecek makineler bence. Dolayisiyla ilerde makineleri upgrade etme isteginiz ciddi bir oranda torpulenebilir cesitli modlamalar da yaparak.

Mara X’in kullanimi gayet basit, dijital gosterge seklinde olmasada PIDsi var ve 3 farkli sicaklik secenegi ve kahve/buhar modu gibi secimler isi kolaylastiriyor. Ayrica espresso yapmakta tecrubelendikce flow control kitleri gibi cesitli modifikasyonlar yapip hem makinenizi hem kendinizi gelistirme imkaninizda var. Bu flow control kit ile Mara X’i daha ust seviye olan Bianca’msilastirabilirsiniz mesela. (Garip bir kelime oldu boyle yazinca pardon :D)

DF64 de gayet basit bir makine ozellikle elinize gelen urun hali hazirda guzel bir sekilde kalibre edildiyse. Ben ilk basta daha uygun olsun diye lelit fred tercih etmistim ama onda baya zorlandim acikcasi. Df64 te nerede nasil ciktilar aldiginizi cok rahat goruyorsunuz. Ayrica single dose olmasi cekirdek degistirme konusunda ve espresso/filtre gecisleri konusunda da gayet rahat oluyor. Bu makineyi de ayrica gelistirmek isterseniz ileride SSP burrleri alarak daha iyi sonuc alabilirsiniz. Simdiden espresso maceraniz hayirli olsun :)
Detaylar için çok teşekkür ederim. Espresso tecrübem neredeyse sıfır diyebilirim. Acaba bu makinelerin kullanımını hızlıca öğrenebilir miyim sizce? Lelit Mara X biraz gözümü korkuttu consumer değil de prosumer ürünü gibi duruyor :) Öğrenme eğrisi hızlı olur mu?
Evimde yıllar önce aldığım (ne aldığımı da bilmediğim, bütçeme göre aldığım dönemde mantıklı olan) Delonghi ECOV311 var. Kendimce portafilter ve basket değişimine gittim ama düzgün espresso alamadım belli bir müddet. Hoşuma giden kahveyle bir sefer aldığım shotı hafızama kazıdım. Hep aynı shotı almaya çalışarak hayatıma devam ediyorum.

Hoşuma giden espressoyu tutturursam ötesine çok gidebileceğimi ne heves olarak ne de maddi olarak maalesef sanmıyorum. Kahve makinesi dünyası maalesef benim gelirimi zorlayacak derecede yüksek fiyatlı :confused:
 
Bence bütçenizin 40k olması sorun yaratıyor :).

Elinizde böyle bir imkan varken giriş seviyesi ile başlamak ekonomik olarak mantıklı değil bence. Sonuçta alacağınız giriş seviyesi makineyi elden çıkarmak istediğinizde zarar ederek çıkaracaksınız. 1-2 sene kullanacak olsanız neyse de 2 ay sonra upgrade etmek istediğiniz zaman ettiğiniz zarar deneyiminizi karşılamayacaktır bence. Yani "zarar ettim ama kullandığıma sayayım" diyemeyeceksiniz. Misal bu kadar paranız olmasa, mecburen birikim yapa yapa gidecek olsanız 2 ay sonra isteseniz de upgrade yapamayacağınız için alacağınız giriş seviyesi makineyi hakkını vere vere kullanır zamanı gelince de upgrade edersiniz. Aradaki zararınız da anlamlı olur. Ama ekonomik olarak imkanınız olduğunu bildiğiniz için çok sabır göstereceğinizi sanmam. En azından çoğu insan göstermiyor :)Tabi ki bu hobiye bakış açınızın değişmeyeceği kabulüyle söylüyorum.

Diğer yandan bu işe direk en tepeden girmenin de bu açıdan riskleri var. Uzun soluklu olup olmayacağınız henüz kestiremediğiniz bir hobi için en baştan büyük yatırım yapmış oluyorsunuz. 45k verip bu seti aldınız ve 3 ay sonra ben bununla uğraşamam kardeşim, philips lattego alacağım ben diyip satmak istediniz diyelim. Bu sefer zararınız oran olarak aynı kalacak olmakla birlikte miktar olarak daha fazla olacak. Hatta ikinci el fiyatı ne olmalı başlığındaki yüzde 50'ci arkadaşlara denk gelirseniz zararınız daha da fazla olur:)

Araba kullanmayı nasıl ki kötü arabada öğrenip sonra upgrade ettiysek bu mevzuda da aynı adımları takip etmemiz gerektiğiniz hissediyorum ama tamamen his. Mantıklı olduğunu iddia etmiyorum. Misal Ali Koç da araba kullanmayı Clio ile mi öğrenmiştir, sanmam:). Dolayısıyla imkanlar dahilinde herkesin doğrusu farklı olabilir.


Not: Bu arada set için yapacağınız harcamanın sadece değirmen ve makine ile sınırlı olmayabileceğini akılda bulundurmakta fayda var. Makineyi aldıktan sonra çok geçmeden precision sepet, shower screen,basınçlı tamper vs bakmaya başlarsınız :D
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tek seferlik bütçemin olması ve bir daha makine değiştiremeyeceğimi düşünürsek tavsiyeniz ne olur acaba?
 
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tek seferlik bütçemin olması ve bir daha makine değiştiremeyeceğimi düşünürsek tavsiyeniz ne olur acaba?
O zaman yukarıda tavsiye edilen Marax+df64 ikilisi ideal olur bence de. Ya da MaraX gözümü korkuttu dediğiniz için şu sıra popüler olan şu bundle da olabilir. Ya da değirmen sabit kalmak koşuluyla Profitec Go ya da Lelit Victoria da olabilir. Ama bundle olarak aldığınız zaman daha uygun oluyor tabi ki.

* Bu arada çok dallanıp budaklandık tabi ama Sage serisi de işinizi görecektir muhtemelen. df64'ün f/p ürün olması ve önerdiğim makinelerin 58 mm portafiltreye sahip olması sebebi ile bunları önerdim ben
 
Son düzenleme:
Detaylar için çok teşekkür ederim. Espresso tecrübem neredeyse sıfır diyebilirim. Acaba bu makinelerin kullanımını hızlıca öğrenebilir miyim sizce? Lelit Mara X biraz gözümü korkuttu consumer değil de prosumer ürünü gibi duruyor :) Öğrenme eğrisi hızlı olur mu?
Evimde yıllar önce aldığım (ne aldığımı da bilmediğim, bütçeme göre aldığım dönemde mantıklı olan) Delonghi ECOV311 var. Kendimce portafilter ve basket değişimine gittim ama düzgün espresso alamadım belli bir müddet. Hoşuma giden kahveyle bir sefer aldığım shotı hafızama kazıdım. Hep aynı shotı almaya çalışarak hayatıma devam ediyorum.

Hoşuma giden espressoyu tutturursam ötesine çok gidebileceğimi ne heves olarak ne de maddi olarak maalesef sanmıyorum. Kahve makinesi dünyası maalesef benim gelirimi zorlayacak derecede yüksek fiyatlı :confused:
Rica ediyorum, dedigim gibi espressoda bende yeniyim daha once bir makinem yoktu iade ettigimin disinda, onu da zaten birkac sefer kullanmistim. Yani yaklasik 2 haftalik bir tecrubem var benimde.

Makinenin kendisi gayet basit, ve guzel bir shot alabilmek icin oldukca yeterli. Otomatik preinfusion u olmasi da isinizi kolaylastiriyor. Eger ingilizceniz varsa birkac tane Mara X review videosu izlemenizi siddetle oneririm. Diger makinelerle arasindaki farki anlayacaksinizdir. Ben makineye hizli alistigimi ve gun gectikce daha iyi shotlar aldigimi dusunuyorum.

Bunun disinda espresso yapiminda kahve cekirdeginiz ve deneyiminiz en onemli unsurlar elinizde hangi makine olursa olsun. O yuzden ilk yaptiginiz shotlar mukemmel olmayacaktir buyuk ihtimal, bir surec isi. Bende hala istedigim shotlari tam alamiyorum bir miktar kahve israf ediyorum kalibre etmek ve tecrubelenmekten dolayi ancak bu isi zevkli kilanda o surec zaten. Gunden gune ne kadar rahatladiginizi hizlandiginizi gorebiliyorsunuz. 2 haftadir gunde genellikle 1 kere yapmama ragmen baslangica gore baya gelistigimi hissediyorum. Aldigim ciktilara gore neyi nasil duzeltmem gerektigini tahmin edebiliyorum. Takildiginizda da forumda yardimci olabilecek bir suru arkadas canlisi insan var, onlarin yardimlarina basvurabilirsiniz, youtubedan videolar izleyerek ogrenebilirsiniz vs. Mara X’in bir diger avantajida Turkiyede bir suru kullanicisi olmasi, bilinmedik veya fazla kullanilmayan bir makine olmadigi icin size yardimci olabilecek insan sayisi da bir hayli yuksek.

Ayrica bir kere alip sonrasinda baska makineye gecmek istemediginizi belirtmissiniz, bende ayni sebepten dolayi bu ikili aldim. Ilk mesajimda belirttigim gibi bu iki makine de (mara&Df64) ufak eklemelerle gelistirmek istenirse gelistirilebilir buyuk meblaglar harcamadan. Gelistirmek istenmedigi takdirde bile gayet yeterli makineler guzel bir espresso yapabilmek icinz

Eger espresso yapmaya hevesliyseniz ve bu isi ogrenmek istiyorsaniz bu iki makine sizin icin gayet uygun olacaktir kendi tecrubelerime gore. Ancak ben ugrasmak istemiyorum bi tusa basayim makine bana en optimal duzeyde espresso latte cappuccino vs yapsin diyorsaniz zaten bu tarz degil tam otomatik makinelere bakmanizi oneririm
 
Son düzenleme:
58 mm portafiltreye sahip olması bir fark yaratıyor mu acaba? Profesyonel cihazlarda bulunan bir özellik mi acaba bu?
 
Rica ediyorum, dedigim gibi espressoda bende yeniyim daha once bir makinem yoktu iade ettigimin disinda, onu da zaten birkac sefer kullanmistim. Yani yaklasik 2 haftalik bir tecrubem var benimde.

Makinenin kendisi gayet basit, ve guzel bir shot alabilmek icin oldukca yeterli. Otomatik preinfusion u olmasi da isinizi kolaylastiriyor. Eger ingilizceniz varsa birkac tane Mara X review videosu izlemenizi siddetle oneririm. Diger makinelerle arasindaki farki anlayacaksinizdir. Ben makineye hizli alistigimi ve gun gectikce daha iyi shotlar aldigimi dusunuyorum.

Bunun disinda espresso yapiminda kahve cekirdeginiz ve deneyiminiz en onemli unsurlar elinizde hangi makine olursa olsun. O yuzden ilk yaptiginiz shotlar mukemmel olmayacaktir buyuk ihtimal, bir surec isi. Bende hala istedigim shotlari tam alamiyorum bir miktar kahve israf ediyorum kalibre etmek ve tecrubelenmekten dolayi ancak bu isi zevkli kilanda o surec zaten. Gunden gune ne kadar rahatladiginizi hizlandiginizi gorebiliyorsunuz. 2 haftadir gunde genellikle 1 kere yapmama ragmen baslangica gore baya gelistigimi hissediyorum. Aldigim ciktilara gore neyi nasil duzeltmem gerektigini tahmin edebiliyorum. Takildiginizda da forumda yardimci olabilecek bir suru arkadas canlisi insan var, onlarin yardimlarina basvurabilirsiniz, youtubedan videolar izleyerek ogrenebilirsiniz vs. Mara X’in bir diger avantajida Turkiyede bir suru kullanicisi olmasi, bilinmedik veya fazla kullanilmayan bir makine olmadigi icin size yardimci olabilecek insan sayisi da bir hayli yuksek.

Ayrica bir kere alip sonrasinda baska makineye gecmek istemediginizi belirtmissiniz, bende ayni sebepten dolayi bu ikili aldim. Ilk mesajimda belirttigim gibi bu iki makine de (mara&Df64) ufak eklemelerle gelistirmek istenirse gelistirilebilir buyuk meblaglar harcamadan. Gelistirmek istenmedigi takdirde bile gayet yeterli makineler guzel bir espresso yapabilmek icinz

Eger espresso yapmaya hevesliyseniz ve bu isi ogrenmek istiyorsaniz bu iki makine sizin icin gayet uygun olacaktir kendi tecrubelerime gore. Ancak ben ugrasmak istemiyorum bi tusa basayim makine bana en optimal duzeyde espresso latte cappuccino vs yapsin diyorsaniz zaten bu tarz degil tam otomatik makinelere bakmanizi oneririm
Çok teşekkür ederim cevabınız için. Lelita Mara X üzerine James Hoffman videolarını izledim bile :)
 
58 mm portafiltreye sahip olması bir fark yaratıyor mu acaba? Profesyonel cihazlarda bulunan bir özellik mi acaba bu?
58mmler ticari makinelerde de kullanildigi icin ek ve yedek parca bulmak konusunda katki sagliyor. Mesela yeni bir basket almak isterseniz 58mmlerde bir suru secenek bulabilirsiniz piyasada, digerlerinde bulmak bir tik daha zor olsa da onlar da uretiliyor ve bulunabiliyor ama. E61 baslikli olmasi da ayni sekilde katki sagliyor. Tat ve performans hususunda 58mmlerin digerlerinden cok ciddi farki var mi bilemiyorum acikcasi, tecrubeli arkadaslar varsa daha net bilgi verebilirler bu konuda. Genel olarak cok buyuk bir farklilik olacagini sanmiyorum ben ama yine de bir avantaj sayilabilir :)

Mara X icin ayrica reddit konularina ve home barista reviewina bakabilirsiniz, orada iyice detaya giriyorlar makine hakkinda. Kullanici yorumlarini da gormus olursunuz. Hoffman diger makinelerle karsilastirirken bakmisti sadece diye hatirliyorum, derin bir reviewi sanirim yok ya da ben gormedim. Yanlis hatirlamiyorsam Lance hedrick Mara X icin baya detayli sekilde inceleme yapip arkadasindaki teknolojiyi ve inovasyonu anlatiyor o videoyu da onerebilirim
 
Merhaba,

40bin liralık bütçem var. Acaba öğütücü ve espresso makinesi için önerileriniz nelerdir? Sage ürünlerine baktım, hoşuma giden birkaç ürün var ama seçenekler arasında kayboldum. Sizlere danışıp yol haritamı belirlemenin daha iyi olacağını düşünüyorum. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.

Bence toplam bütçe dahilinde önce öğütücüyü belirleyip, kalan ile alınabilecek en iyi cihazı seçmek en mantıklısı olur.

Nasıl ki seramik öğütücülü bir değirmen v60 için hiç bir şekilde yeterli olmuyorsa, espresso için de en düşük fiyatlı öğütücü seçilmemeli diye düşünüyorum. Bu açıdan Lelit Fred ve bu segmentteki diğer öğütücüler bence elenmeli. Df64 bu fiyat bandında bence öne çıkıyor, bu öğütücünün konumunu filtre tarafında Timemore c3'e benzetiyorum.

Makineye gelince, bu bütçeyle bence iyi bir makine almaya bakmalısınız. Kendi adıma 40'ı veren 47'yi de verebilir diyorum; benim seçimim Gelbura'daki df64+Mara X kombinasyonu olurdu. Bence iyi ekipman aldığınıza hiç bir şekilde pişman olmazsınız.
 
Geri
Üst