Bence bütçenizin 40k olması sorun yaratıyor

.
Elinizde böyle bir imkan varken giriş seviyesi ile başlamak ekonomik olarak mantıklı değil bence. Sonuçta alacağınız giriş seviyesi makineyi elden çıkarmak istediğinizde zarar ederek çıkaracaksınız. 1-2 sene kullanacak olsanız neyse de 2 ay sonra upgrade etmek istediğiniz zaman ettiğiniz zarar deneyiminizi karşılamayacaktır bence. Yani "zarar ettim ama kullandığıma sayayım" diyemeyeceksiniz. Misal bu kadar paranız olmasa, mecburen birikim yapa yapa gidecek olsanız 2 ay sonra isteseniz de upgrade yapamayacağınız için alacağınız giriş seviyesi makineyi hakkını vere vere kullanır zamanı gelince de upgrade edersiniz. Aradaki zararınız da anlamlı olur. Ama ekonomik olarak imkanınız olduğunu bildiğiniz için çok sabır göstereceğinizi sanmam. En azından çoğu insan göstermiyor

Tabi ki bu hobiye bakış açınızın değişmeyeceği kabulüyle söylüyorum.
Diğer yandan bu işe direk en tepeden girmenin de bu açıdan riskleri var. Uzun soluklu olup olmayacağınız henüz kestiremediğiniz bir hobi için en baştan büyük yatırım yapmış oluyorsunuz. 45k verip bu seti aldınız ve 3 ay sonra ben bununla uğraşamam kardeşim, philips lattego alacağım ben diyip satmak istediniz diyelim. Bu sefer zararınız oran olarak aynı kalacak olmakla birlikte miktar olarak daha fazla olacak. Hatta ikinci el fiyatı ne olmalı başlığındaki yüzde 50'ci arkadaşlara denk gelirseniz zararınız daha da fazla olur
Araba kullanmayı nasıl ki kötü arabada öğrenip sonra upgrade ettiysek bu mevzuda da aynı adımları takip etmemiz gerektiğiniz hissediyorum ama tamamen his. Mantıklı olduğunu iddia etmiyorum. Misal Ali Koç da araba kullanmayı Clio ile mi öğrenmiştir, sanmam

. Dolayısıyla imkanlar dahilinde herkesin doğrusu farklı olabilir.
Not: Bu arada set için yapacağınız harcamanın sadece değirmen ve makine ile sınırlı olmayabileceğini akılda bulundurmakta fayda var. Makineyi aldıktan sonra çok geçmeden precision sepet, shower screen,basınçlı tamper vs bakmaya başlarsınız