• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

[Yardım] Servis Rocket Giotto Type V (Espresso Cihaz Yükseltme 20-45k 2023yılı)

buna çok katılmıyorum, bence ev tipi bir makine için 1,2 bar buhar basıncı yetersiz demek biraz haksızlık olur.
Tabi bu değerlendirme kişiye ve sütlü içecek yapma sıklığına ve gecmiste kullanılan makinelere ve pitcher boyutu/sut miktarina gore degişebilir.

1.2 barlık HX makine, 1.4 barlık ve 2 barlık cift kazanlı makineler kullandım, 1.4 bar bile 350-400 ml civarı sutu 65-70 dereceye getirmede ve yeterli hacmi kazandirmada ancak etkili oluyor. 1.2 bar 350 ml lik bir pitcher a 200 ml sut koydugumda gayet yeterli ancak pitcher boyutu ve sut miktari arttikca digerlerinin gucunu ve hizini bildigim icin bana gore yetersiz kaliyor.
 
Hayırlı olsun sizden sonra alacak arkadaşlar için 43 bine mara x df 64 daha iyi bir seçenek olur
Kullanacağım yerde derinlik problemim vardı. Dar olan cihazlar daha derin oldukları için bu cihaz yer açısından en uygun olanıydı. Yoksa gelburadaki dediğiniz seçenek de baya iyi

Türkiye'ye yeni giriş yapan Rocket Appartamento TCA kazan basıncının 0.9 bar dan 1.2 bar a 0.1 barlık kademelerle ayarlanabildiği bir makineymiş. 1.2 bar yani 123 Centigrad derece civarı malesef steam basıncı için yetersiz. Kendi segmentindeki Mara X de son kademe 1.5 bar ve yaklasık 126-127 derece, Profitec Pro 400 de son kademe 128 derece 1.6 bar.
Rocket Appartamento TCA web sitelerinde olmamasına rağmen mağazada bulunuyordu ve satın alınabiliyordu. Fiyat etiketi 1510 euroydu, indirimle birlikte 40400tl idi.

Hayırlı olsun çok sevindim adınıza.

Neouza'nın fotoğraflarda görünen ürünlerini kullanıyorum. Gayet yeterli iş gören ürünler, bir deneyim zaten çok pahalı değiller diğer markalara nazaran diye aldım şu an kullanıyorum. İlerde keyfe keder farklı ürünler alırım belki.
Detaylı anlatımınız için çok teşekkür ederim. Redditteki postu ben de gördüm, ertesi gün ilk iş etiketi söktüm. Biraz yapışkan kalmıştı, hafifçe parmağımla ovalayınca onlar da kolayca çıktı. İlk iş Neouzadan düzleştirici, puck screen, dozaj hunisi ve daha temiz çalışabilmek için mat aldım. Hepsi 1265tl tuttu, çok ucuz diğer markalarla karşılaştırdığımızda. Eşime kutuyu açtığımız gibi bunun üstüne delikli plastik olmayan raf örtüsü alalım dedim. Bakış açımız çok benziyor, sizin için sorun olmazsa dmden yazarak fikir alışverişi yapmak isterim.
 
Kullanacağım yerde derinlik problemim vardı. Dar olan cihazlar daha derin oldukları için bu cihaz yer açısından en uygun olanıydı. Yoksa gelburadaki dediğiniz seçenek de baya iyi


Rocket Appartamento TCA web sitelerinde olmamasına rağmen mağazada bulunuyordu ve satın alınabiliyordu. Fiyat etiketi 1510 euroydu, indirimle birlikte 40400tl idi.


Detaylı anlatımınız için çok teşekkür ederim. Redditteki postu ben de gördüm, ertesi gün ilk iş etiketi söktüm. Biraz yapışkan kalmıştı, hafifçe parmağımla ovalayınca onlar da kolayca çıktı. İlk iş Neouzadan düzleştirici, puck screen, dozaj hunisi ve daha temiz çalışabilmek için mat aldım. Hepsi 1265tl tuttu, çok ucuz diğer markalarla karşılaştırdığımızda. Eşime kutuyu açtığımız gibi bunun üstüne delikli plastik olmayan raf örtüsü alalım dedim. Bakış açımız çok benziyor, sizin için sorun olmazsa dmden yazarak fikir alışverişi yapmak isterim.


Tabi çok memnun olurum.
 
Bence teknik özelliklerinden bağımsız olarak yeni Appartamento TCA'nın tasarımı çok güzel ama sorun bu güzelliğin makinenin arkasında ve yanlarında konumlanmış olması. Bir çok ev kullanıcısının kahve makinası sırtını ve hatta bir yanını duvara yasladığı için bu tasarım çabaları garip geliyor bana. E61 gruplu makinelerde bu açıdan Lelit'in MaraX ve Bianca'daki renk seçkilerini mantıklı buluyorum çünkü bütün kasayı kapsıyor. Keşke markalar daha farklı renk seçeneklerini fabrika çıkışlı sunma yoluna gitseler.
 
Güzel bir tercih olmuş güzel günlerde kullanın. Ben de Dedica ec680 den Rocket R58 Cinquantotto ya geçmiştim geçen sene bu zamanlarda. Pişman olmayacağınız bir ürün, ekipman olarak Neuzo nun bir kaç parçasını kullanmıştım ama zamanla Rocket damgalı ürünler ile değiştirdim. :) Ek bir öneri olarak ben Rocket bottemless portafilter kullanıyorum, sepet olarak ta 16 grlık e&b lab sepeti kullanıyorum, ayrıca shower screen ı da değiştirmiştim, temizliği daha kolay oluyor.
 
Güzel bir tercih olmuş güzel günlerde kullanın. Ben de Dedica ec680 den Rocket R58 Cinquantotto ya geçmiştim geçen sene bu zamanlarda. Pişman olmayacağınız bir ürün, ekipman olarak Neuzo nun bir kaç parçasını kullanmıştım ama zamanla Rocket damgalı ürünler ile değiştirdim. :) Ek bir öneri olarak ben Rocket bottemless portafilter kullanıyorum, sepet olarak ta 16 grlık e&b lab sepeti kullanıyorum, ayrıca shower screen ı da değiştirmiştim, temizliği daha kolay oluyor.
Bir tane bottemless almak istiyorum ama rocket mi alayım yoksa zaten aynı işi yapıyor hepsi diyerek daha hesaplı birşey mi alayım bilemedim.

Bu bottemless portafiltrelerde ne gibi bir çıktıya engel olan durum olabilir onu bilmiyorum.
 
Bir tane bottemless almak istiyorum ama rocket mi alayım yoksa zaten aynı işi yapıyor hepsi diyerek daha hesaplı birşey mi alayım bilemedim.

Bu bottemless portafiltrelerde ne gibi bir çıktıya engel olan durum olabilir onu bilmiyorum.
Başlığa uyumsuzluk sorunu olabilir ama neuzo işi o kadar profesyonele döndürmüş ki pek sanmıyorum.
Mesela ben de neuzo dosaj hunisi almıştım, ağırlığı 465 gr. Rocket bottemless portafilter e tam uyuyordu fakat ağırlığından dolayı portafilterı biraz sağa sola sallayınca düşüyordu. :)

Rocket in dosaj hunisini aldım 55 gr ve sola sağa salladığımda düşmüyor:)
 
45k bütçe ayıracaksanız bence Lelit Bianca, bu makine ev tipi cihazlarda zirve gibi. Mara X bence ederinin üzerinde fiyata satılıyor.
 
Güzel bir tercih olmuş güzel günlerde kullanın. Ben de Dedica ec680 den Rocket R58 Cinquantotto ya geçmiştim geçen sene bu zamanlarda. Pişman olmayacağınız bir ürün, ekipman olarak Neuzo nun bir kaç parçasını kullanmıştım ama zamanla Rocket damgalı ürünler ile değiştirdim. :) Ek bir öneri olarak ben Rocket bottemless portafilter kullanıyorum, sepet olarak ta 16 grlık e&b lab sepeti kullanıyorum, ayrıca shower screen ı da değiştirmiştim, temizliği daha kolay oluyor.

Ecm bottomless portafilter, normcore 58.5 yaylı tamper ve neouzadan düzeltici, puck screen ve dozaj hunisi temin ettim. Sepet ve shower screen değişimi kaldı bir tek şu an için. Onları da araya zaman koyup alayım dedim 😅

45k bütçe ayıracaksanız bence Lelit Bianca, bu makine ev tipi cihazlarda zirve gibi. Mara X bence ederinin üzerinde fiyata satılıyor.
Maalesef bianca nın sıfırı 60k üstü. İkinci el belki bulunabilir o fiyatlara
 
Türkiye'ye yeni giriş yapan Rocket Appartamento TCA kazan basıncının 0.9 bar dan 1.2 bar a 0.1 barlık kademelerle ayarlanabildiği bir makineymiş. 1.2 bar yani 123 Centigrad derece civarı malesef steam basıncı için yetersiz. Kendi segmentindeki Mara X de son kademe 1.5 bar ve yaklasık 126-127 derece, Profitec Pro 400 de son kademe 128 derece 1.6 bar.
sadece kol kullanılarak 3 sıcaklık ayarı var. kazan basıncı ayarı yapılmıyor yada makineyi tamamen sökerek mi yapmak gerekiyor? Appartamento tca iyi bir makinemi yoksa teknoloji olarak pro400 vb. Arkasında kalan sadece kozmetik güzellik sunan bir makinemi anlayamadım bir türlü.
 
Son düzenleme:
sadece kol kullanılarak 3 sıcaklık ayarı var. kazan basıncı ayarı yapılmıyor yada makineyi tamamen sökerek mi yapmak gerekiyor? Appartamento tca iyi bir makinemi yoksa teknoloji olarak pro400 vb. Arkasında kalan sadece kozmetik güzellik sunan bir makinemi anlayamadım bir türlü.
Hocam sıcaklık ayarı var sadece, sıcaklık değiştikçe basınç da değişiyor. Bendeki vbm de maksimum 1.4 bar buhar kazanı basıncı var bence yetersiz kalıyor, profitec pro 700 de ve ecm synchronika da 2 bar basınç var, hiç bilmeyen bir arkadaş bile sütü istenen kıvama getirebilir öyle söyleyeyim.
 
Makineyi alalı 2 yılı geçti. Şu ana kadar iyisiyle kötüsüyle günde 1-2 shot olacak şekilde kahveler yaptım. Şişe su kullandım. Temizlik olarak da puly caff ile backflush yapıp, espazzola ile de grup başlığını temizliyordum. Süt kısmı için ise ara ara puly milk kullandım, pek sütlü içen biri değilim ama aksatmadım. Açıkçası daha fazlasını araştırmadım ve alırken backflush dışında bir temizlik de söylenmedi.
Son puly caff ile grup başlığı temizliğimden sonra akış azaldı. En başta su normal akıyor ve 9barı görüyorum ama ilk akıştan hemen sonra akış duracak seviyeye geliyor ve sonrasında 9bar ile az az akmaya devam ediyor. Araştırınca kireçten kaynaklı selenoid valf tıkanıklığı yaşadığıma kanaat getirdim. Şimdiye kadar hiç su haznesi temizliği yapmamam ve basınç problemi yaşamamam bu kanıya varmamı sağladı. Doğru olmayabilir bu konuda uzman değilim. Ama servise söylediğimde büyük ihtimalle kireç temizliği yapılması lazım dendi.
Şimdi servis için aldığım yer olan distribütör firma ile görüştüm. Servis ücreti 60, bakım 60-120 ve değişecek diğer parçaların(4-5 parça ve fazlası olabilir) ise 10-25er euro olduğu söylendi. Ücretlendirme bana fazla geldi ve garanti süresi dolduğu için de forumdaki deneyimli kişilerden bilgi almak istedim. Servis önerilerinize açığım. Öncelikli olarak İstanbul Avrupa yakası ya da iyiyse İstanbul'un her yeri de olur. Uzun vadede sorun yaşamamak için resmi yere götür denilirse de öyle yapacağım. Şimdiden değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.
 
Geri
Üst