• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Bugün İçtiğiniz Espresso

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoDRaC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kavurucu: Brownberry
Çekirdek: Sidamo Gr2
Kahve Miktarı: 20 gr
Out: 43 gr
Süre: 35 sn
Makine: Profitec Pro 400
Değirmen: Niche Zero (Ayar 17 )
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3478.jpeg
    IMG_3478.jpeg
    163.9 KB · Görüntüleme: 194
The Whirl East Africa Omni Roast 10 Nisan
91° Su
18/42
22.5 saniye
Profitec Drive
Mazzer Philos
IMS Competition sepet

Bu markayı daha önce hiç denemiştim. Adana Groseri'ye gelmiş, 800 TL fiyatı vardı ve nispeten tazeydi. O yüzden denemek istedim.

Paketin arkasında Afrikaya özgü çiçeksi ve meyvemsi aromalardan bahsedilmiş ama böyle bir yapısı yok. Belki 1-2 haftalık olsa tadabilirdi ama sanmıyorum. Daha çok açık kavrulmuş İtalyan blendler gibi bir tadımı mevcut. Biraz kakao, fındık, tatlımsı bir hafif asidite... Yani bir market kahvesine göre daha tatlı ve soft bir yapıda. Rahatsız edici bir acılık ve asidite ise yok. Asidite napoliten İtalyanlara göre biraz da olsa belirgin sadece. Gövdesi orta, kreması yoğun.
Omni kavrum iddiasında ama bunu filtrede dener miyim bilmiyorum, zaten espresso için almıştım. Espresso için beni tatmin etti, cappucinoya da yakışıyor. Filtrede denersem yorumlarım bir ara...

20260513_184844.jpg

20260513_184920.jpg
 

Bugün illy ve vergnano geldi, ikisini de demledim. Vergnano'nun içimi illy'den birazcık daha yumuşak ve karakteristik geldi bana. Merak edenler için, ikisi de klasik İtalyan kavrumu, kahve gibi kahve severleri memnun edecek çekirdekler... Lezzet olarak da İtalyan espressosu beklentisini karşılıyor. Ancak çok da yumuşak içimli olduklarını şahsen söyleyemem (daha yumuşaklarını içmiştim fakat bunlar miscela kadar da sert değiller kesinlikle).

Tavsiyeler için teşekkürler.
 
  • Tropic Punch (Montag Coffee)
  • ECM Synchronika II
  • 18/42gr 27sn.
Bu ayki kazanananımız Montag coffee'yi güzel indirimiyle deneme fırsatı bulduğum için mutluyum. Tropic Punch espresso serisine ben bayıldım, daha ilk yudumda meyvemsi tatları ve sonrasında yumuşak kakao tadıyla beni kendine hayran bıraktı.
 
Milestone Guatemala Teodoro Engelhart Pacamara/Espresso
Profitec Pro 400
Kinu M47 Classic 0.9.2
18/36 30 sn

O güzel kaplan desenli doku, krema yoğunluğu, tat ve haz, hepsi bir arada. Sıfır asidite ve kahve gibi kahve. Mükemmel
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20260518_111152.jpg
    IMG_20260518_111152.jpg
    87 KB · Görüntüleme: 83
Milestones Ruanda Rusatira 20.04 kavrum
Gaggia e24 Gaggimate pro
Arco goat story 11 click
19:42
Londinium Lvr3 profile
Nestle 55 ppm

tropikal meyve, kuru erik notaları dolu, düşük asiditeli bir fincan çıktı. Asidite düşükken bu kadar meyvemsilik şaşırtıcı. Nispeten açık kavrum olmasına rağmen belki de şansıma tek denemede ‘evreka’ dedim. Harika bir espresso oldu
IMG_2757.png
IMG_2758.png
 
Kavurucu: Montag
Çekirdek: Magdalena Colombia
Kahve Miktarı: 19 gr
Out: 43 gr
Süre: 35 sn
Makine: Profitec Pro 400
Değirmen: Niche Zero (Ayar 16 )

Tatlılığın ön planda olduğu bir long black oldu.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3569.jpeg
    IMG_3569.jpeg
    153.6 KB · Görüntüleme: 67
IMG_2563.jpeg
Kendisi benim için çok özel bir kahvedir. Cofferem ile tanışalı 7 sene oldu. Trendyol’da gezerken karşıma çıkmıştı, merak edip ‘Acaba nasıldır, kötü çıkar mı?’ diye düşünmüştüm. Ama iyi ki denemişim; böyle bir kahve yok. Paket 2 ay dursa bile hâlâ aynı tadı, aynı kokuyu koruyor. O zaman kendi içimden ‘İşte favori kahvemi buldum’ demiştim. Forumdaki arkadaşlar da paylaşsın, deneyimlesin istedim.
 
Tüm forum sakinlerine iyi bayramlar dilerim. Dışarıda epeydir espresso tüketmiyordum. Acil ihtiyaç hasıl olunca en yakın kafenin en sıradan kahvesi bile mükemmel geliyor insana. Bu açıdan benim için çok olumlu bir deneyim. Bayat tatlar barındırmayan, klasik notalara sahip iyi hazırlanmış bir double espresso. Kahve Dünyası’ndan selamlar.

IMG_2218.jpeg
 
5 ay önce buzluğa kaldırdığım Sezy Coffee Colombia Supremo Medellin çekirdeklerini dün dışarı çıkarmıştım. Bu sabah bir espresso yapayım dedim. Kinu ile 1.0.0 ayarında öğütüm yaptım. Akış hızlı oldu fakat kanallaşma olmadı. 18 saniyede 1:2 oranında çıktı aldım. Buna rağmen tatlı, bol kremalı, harika bir çıktı elde ettim. 5 ay önceki gibi tadı damağımda uzun süre kaldı.
 
  • Ethiopia / Hambela Bella / Natural (Coffee Department)
  • ECM Synchronika II
  • 18/43gr 28sn.
Meyvemsi tad arayışıma devam ediyorum, bu ay Coffe Deparment' in bu güzel kahvesini deneme fırsatım oldu, gayet dengeli bir tad ve yerinde aromalara sahip fakat benim tercihim sanki daha bol meyvemsi tadlar, o yüzden aramaya devam. Eğer yoğun meyvemsi tadları olan kahve seçkilerinden bana tavsiye eden olursa çok sevinirim.
 
  • Ethiopia / Hambela Bella / Natural (Coffee Department)
  • ECM Synchronika II
  • 18/43gr 28sn.
Meyvemsi tad arayışıma devam ediyorum, bu ay Coffe Deparment' in bu güzel kahvesini deneme fırsatım oldu, gayet dengeli bir tad ve yerinde aromalara sahip fakat benim tercihim sanki daha bol meyvemsi tadlar, o yüzden aramaya devam. Eğer yoğun meyvemsi tadları olan kahve seçkilerinden bana tavsiye eden olursa çok
kolombiya la sirena honey peach
 
Kahve: Biancaffe Intenso
Öğütücü: Eureka Zenith 65HS
Makine: Profitec Pro 400
18/35 gr 30 saniye
Su: Saka Su

Biancaffe Intenso (90% Robusta - 10% Arabica) ve Bianco No 3 (50% Robusta - 50% Arabica) iki farklı harmanını denedim.
Intenso %90 Robusta içeriğine rağmen sanki %20-30 Robusta gibi gövdesi olan ama çok da yumuşak bir içim sunuyor.
Bianco No 3 ise sanki %100 arabica gibi.

Tat olarak oldukça standart bir İtalyan espressosu, ama fiyatıyla karşılaştırdığımda hakkını verdiğini tam olarak söyleyemem.
Yine de özellikle Intenso, sütlü içecekler tüketen ve latte art yapan kişilere tavsiye ederim. Yoğun robusta içeriği sayesinde oldukça güzel, yoğun krema bırakıyor.
Resimler Intenso'ya ait.

1781421513757.png
1781421541363.png
 
Kimbo’nun en sevdiğim çekirdeği. Top Flavour. Safkan bir İtalyan Napoli kavrumu.
14/03/2026 üretimi.

Pavoni 4~6 bar, 15/30gr, Ceado E5sd.

Tadım profili, yoğun çikolata, fındık. Lever makineyle çok uyumlu bir çekirdek olmakla beraber yarı otomatik çıktısı da oldukça tatmin edici bir çekirdek.

IMG_2441.jpegIMG_2442.jpeg
 
Kimbo’nun en sevdiğim çekirdeği. Top Flavour. Safkan bir İtalyan Napoli kavrumu.
14/03/2026 üretimi.

Pavoni 4~6 bar, 15/30gr, Ceado E5sd.

Tadım profili, yoğun çikolata, fındık. Lever makineyle çok uyumlu bir çekirdek olmakla beraber yarı otomatik çıktısı da oldukça tatmin edici bir çekirdek.

Ekli dosyayı görüntüle 43728Ekli dosyayı görüntüle 43729
Miscelaya kıyasla tat konusunda farklı diyeceğiniz bir durum var mı denediyseniz iki çekirdeği de eğer?
 
  • Ethiopia / Hambela Bella / Natural (Coffee Department)
  • ECM Synchronika II
  • 18/43gr 28sn.
Meyvemsi tad arayışıma devam ediyorum, bu ay Coffe Deparment' in bu güzel kahvesini deneme fırsatım oldu, gayet dengeli bir tad ve yerinde aromalara sahip fakat benim tercihim sanki daha bol meyvemsi tadlar, o yüzden aramaya devam. Eğer yoğun meyvemsi tadları olan kahve seçkilerinden bana tavsiye eden olursa çok sevinirim.
Null'un espresso seçkilerinden deneyebilirsiniz. Yoğun meyvemsi karakterlere sahipler. Özellikle worka ve uraga...
 
Kavurucu: Vador Roastery
Çekirdek: The Godshot Espresso Blend
Kahve Miktarı: 18 gr
Out: 40 gr
Süre: 30 sn
Makine: Sage BES810
Değirmen: Vosco KD-CG018 (ayar 1)

Sütlü çikolata tadında, klasik espressoya yakın lezzetli bir çıktı.
 

Ekli dosyalar

  • 20260615_152603.jpg
    20260615_152603.jpg
    80.7 KB · Görüntüleme: 34
  • 20260615_152533.jpg
    20260615_152533.jpg
    120 KB · Görüntüleme: 33
  • Ethiopia / Hambela Bella / Natural (Coffee Department)
  • ECM Synchronika II
  • 18/43gr 28sn.
Meyvemsi tad arayışıma devam ediyorum, bu ay Coffe Deparment' in bu güzel kahvesini deneme fırsatım oldu, gayet dengeli bir tad ve yerinde aromalara sahip fakat benim tercihim sanki daha bol meyvemsi tadlar, o yüzden aramaya devam. Eğer yoğun meyvemsi tadları olan kahve seçkilerinden bana tavsiye eden olursa çok sevinirim.
Afiyet olsun :coffee::giggle:
Yoğun meyvemsi arayış için;
Colombia - Valparaiso Natural
Indonesia - Argopuro Natural Anaerobic
tavsiye edebilirim...
 
Kimbo’nun en sevdiğim çekirdeği. Top Flavour. Safkan bir İtalyan Napoli kavrumu.
14/03/2026 üretimi.

Pavoni 4~6 bar, 15/30gr, Ceado E5sd.

Tadım profili, yoğun çikolata, fındık. Lever makineyle çok uyumlu bir çekirdek olmakla beraber yarı otomatik çıktısı da oldukça tatmin edici bir çekirdek.

Ekli dosyayı görüntüle 43728Ekli dosyayı görüntüle 43729
Merhaba,

14/03 tarihli Top Flavour çekirdeğini Kimbo Türkiye sitesinden mi aldınız?
 
Geri
Üst